måndag 2 februari 2009

25 december - 2 februari part 1

oj, jag vet int var jag ska börja heller. det finns såå mycke att skriva. (vi får väl skylla oss själv när vi e så dåliga på att uppdatera..) men ska försöka börja så länge jag har nå inspiration :)
jacke får fortsätta sen. han är nu just i carindale och köper födelsedgspresenter åt mej :)

tur att jag int kan leva utan min kalender, annars sku de nog vara svårt att komma ihåg allt vi gjort den senaste månaden :) men ja kan ju iaf börja med resten av julen..(oj de känns som att de va jättelänge sen!)

nå.. 25 december, christmas day, var vi bjudna till Ainsleys familj för att fira en Aussie christmas. Hennes familj och släkt var helt underbara och vi hade en riktigt bra dag! vi spelade cricket för första gången, tydligen nåt man bara måste göra på juldan här. sen åt vi förstås seafood, kalkon och skinka och efterrätten var helt ljuvlig, maräng och glasstårta med färska jordgubbar och blåbär. vi kunde erbjuda vår hemlagade julknäck :) sen avslutades dagen med ett juldopp i poolen.
Boxing day, 26 december, for vi in till stan för att få uppleva trängseln vid myers och david jones, folk var faktiskt galna. hela guess butiken var på 50% så ni kan ju tänk er att de va lätt att få klaustrofobi där inne och kön gick långt ut på gatan!
resten av julen tog vi de mest bara lungt hemma, förutom när vi var i jobb...

new years började vi hemma hos Marty, en vi lärt känna från kyrkan. han hade jättefin lägenhet med stor balkong ut mot stan. folk åt KFC och bara chillade. lite senare gick vi till floden och tog färjan in till stan för att se new years eve fireworks at south bank. en jättetillställning med massor av folk, men också bra säkerhetsåtgärder. fick vet sen att de varit ca 80.000 personer där! folk började campa tidigt från morgonen för att få en bra plats och ha BBQ med alla sina vänner och bekanta. fireworks:en var helt otroliga och dom höll på i nästan 20 minuter från 3 olika båtar ute på Brisbane river. ett riktigt nice, varmt nyår hade vi, fast år 2008 var 8 timmar kortare än ett vanligt år.. :P
det första vi gjorde när vi kom hem var att flytta ner vår madrass berdvid julgranen här i vardagsrummet där det finns air con. där upp i vårt rum var de säker 1000 grader.. sku jacke ha sagt iaf! :P

sen början av januari har vari ganska lugn. (känns som att vi int gör annat än tar de lugnt här :P men de härligt!) jacke har jobbat ganska mycket så jag har fått underhålla mej själv ganska mycke eller leka hemmafru. att ligga ensam vid poolen blir ganska tråkigt efter en stund, så jag har sett flera filmer, varit ut å gå eller bara slöat (det ordet är det mest förekommande ordet i min kalender :P haha) några gånger har jag också varit in till stan eller bara gått omkring i carindale shoppingcentre. det är alltid så roligt att gå förbi the coffee club. det finns alltid nån som hälsar och daniel, en av jackes workmates ropar endera mrs. Jakob eller Nicoleee när han ser mej :D dessutom får man gratis cappuccino ;)
räknade just att jag jobbat 1 dag sen nyår.. de e verkligen lugnt å tyst i shoppingcentrena nu. alla sparar pengar efter nyår.. mitt sista skift är nu på torsdag. lite synd att jag jobbat så lite nu. de kommer ju int direkt in nå pengar på konto när man bara sitter hemma och jag trivs verkligen jättebra på Relish. Alla e så snälla och oftast har vi jätteroligt!
Nåt jag sett på mitt jobb här som int ja sett förr e att min boss Mr. Patel som är hindu, har ett litet "tempel-skåp" med en elefant gud i. framför de står han varje morogon och ber med sin duk på huvet. sen går han runt med rökelsestickor i butiken, han öppnar också kassaapparaten.




nu måst jag snart sluta, denna kväll e helig för mej å Anna. Desperates housewives nya säsong börjar igen ikväll så vi kommer att sitta som klistrade vid TVn med en massa gott a äta :P jacke har t.o.m. överraskat mej med chokladmuffins :) mums.
de kommer såå mycke bättre serier på tv här! nu kommer two and a half men och senare big bang theory. och sen desperata hemmafruar :D totally movie night 2night!


...to be continued...

Inga kommentarer: