söndag 15 februari 2009

surfers paradise

12 februari - 16 februari

vårt äventyr började alltså torsdagmorgon med väckning kl. 5 am! vi tog farväl av anna och hollie och for med joel till gold coast för att surfa. klockan kvart före 8 var vi där och de va en perfekt dag för surfing :) alldeles härligt är de att ligga på brädan å vänta på nästa våg. jag kunde ha legat där hela dan! men lite försiktig får man nog också vara.! jacke upptäckte två fenor 20 m ifrån sig när han var ute för att fånga den perfekta vågen.. vi vet ännu int om de va en haj eller två delfiner..
sen for vi till fernströms hotell, magic mountains apartments, på ett berg nära stranden med alldeles underbar oceanview och utsikt över surfers!
senare på dagen simmade vi i poolen och gick längs stranden till pacific fair och tog jättefina strandfoton. innan vi slockande den kvällen hann vi också med ett dopp i en heated pool här på hotellet. mysigt med varm pool när de regnar :)

på fredag regnade det i princip hela dagen. det är kanske andra gången vi sett sånt väder på 5 månader.. vi tänkte iaf att måste göra nåt så vi tog bussen in till surfers och och sprang i regnet från shop till shop :P sen åt vi på en mysig italiensk resturang.
dinner senare hos fernströms blev kängurustek.
kvällen tillbringades i en skön varm bubbelpool med utsikt över ett upplyst surfers och havet och senare framför tvn med ben och saara och en hyrfilm.

alla <3-sdag och vår 3 årsdag, lördag, var också väldigt regnig. men vi åkte hela bunten in till surfers för att ta foton på "old time photos". jag och jacke hade sett dagen före att man kunde ta gammaldagsfoton med kläder, accessoarer och kulisser. så nu har vi ett fint minne av vår dag! western saloon var vårt tema. jacke som cowboy och jag som.. ja, billig dans flicka kanske :P jag vet iaf att jag absolut sku ha tagi jacke också om han va en cowboy ;) efter allt väntande på att få bli fotade va vi ganska trött och hungriga och snåla på pizza hut, så vi åkte buss lite framochtillbaka för att hitta en hut. sen satte vi oss i en park och åt vår underbart goda pizza. planen var sen att gå på bio, men de va så många andra som också hade den planen så vi åkte tillbaka till hotellet och satte oss på balkongen. där satt vi sen och smuttade på vårt vin och såg på ljusen från surfers paradise och hörde vågorna slå mot stranden. om int dedär redan låter helt perfekt så kan jag ju också berätta att vi såg ett ufo :P en hoppande ljusprick som försvann ut i mörka rymden. (försök förklara de ni!! :P)
sen gick vi upp till "toppen av hotellt" (och berget) för att ligga i den varma bubbelpoolen och se ut över surfers - staden av ljus. sen avslutades kvällen med glass och film.

egentligen var planen att åka från surfers med ferströms på lördag, men eftersom de varit lite förkylda ännu kommer de att stanna längre här och sedan flyga ner till sydney. vi bestämde därför att vi också stannar lite längre, två nätter till, så vi hinner se annat än ett regnit gold coast.
sååå.. idag när det var soligt och härligt väder bestämde vi (jacke och jag) att vi sku fara till Wet'n'wild, en "vattenpark" norr om surfers. mellan kl. 12 och 5 åkte vi på en massa olika rides och skrek..! ..hm.. förlåt jacke, JAG skrek :P de va en alldeles superkul dag, vi sku verkligen ha ångrat oss om vi inte sku ha farit dit. lite tråkigt va de att man fick stå så länge i kö när de va så mycke folk. vi var inte de enda som ville ta vara på det vackra vädret!
här finns en länk om ni vill se mer :) http://wetnwild.myfun.com.au/

imorgon börjar vi resan mot okända platser. vi tar först bussen tillbaka till brisbane för att där köpa bussbiljett till sydney, med två stopp på vägen; först byron bay, sen coffs harbour.