lördag 21 februari 2009

byron bay och coffs harbour

16 - 19 februari

I måndags åkte vi med buss ner till byron bay, jättemysigt liten kustsamhälle med små cafeér och restauranger och inga höghus! men väldigt turistigt, de pratades norska, svenska och danska lite överallt!
Vi hade inte beställt boende innan vi kom dit, så vi började med att bära runt våra väskor för att hitta ett hostel att sova på. klockan var lite före 6 pm när vi kom fram och allt va nästan fullt. så jag satt och vaktade våra väskor medan jacke sprang runt och sökte hostel. (svensken hade lämnat sitt märke där jag satt, på marken fanns en torkad gammal påsasnus :p) jacke hittade sen Aquarius, ett backpacker hostel på helt bra ställe. lite bortskämda va vi efter hotellet i surfers, för dethär kändes nog smutsigt och trångt..
vi gick sen runt på kvällen och såg byrons "centrum" och stranden. de fanns bar på hostelet, så vi satt där på kvällen och jacke va me i en pokerturnering :) de gick nästan helt på svenska, eftersom hans medspelare var norska :P

tisdag var vi hela dagen i byron. vi började dagen med vår hälsosamma frukost. Wollies vita toastbröd och nutella :P sen lånade vi boggie boards från hostelet och tillbringade 2 timmar med att simma och ligga på stranden. (vi är sååå läckert bruna nu ;))
efter vår lunch (som betod av samma saker som vår frukost :P) gick vi längs stranden och vidare upp mot byrons lighthouse. helt otroligt fint! och vi har varit på the westernmost place in australia :) sen på tillbakavägen gick vi genom en regnskog, man märkte riktigt hur fuktigt det var i luften! efter vår långa vandring var vi värda lite gelato glass på stranden :)
på kvällen åt vi dinner, såg en film på datorn och somnade tidigt efter vår händelserika dag :)

Onsdagmorgon packade vi våra väskor och tog bussen till coffs harbour. där hade vi färdigt bokat en natt på ett YHA hotel så det var skönt att bara få sätta sig i deras van på busshållplatsen och stiga av vid dörren. det var ett helt okej hostel faktiskt och denhär dagens lunch blev uppgraderad till vitt bröd och peanut butter :P
Coffs är, som namnet säger, en hamnstad med pir, fina båtar och stora vågor. vi gick ut till en ö med härlig utsikt över havet och hamnen.
på kvällen hade de didgeridoo-workshop på hostelet och där fick vi lära oss hur man andas och blåser :P sen gick vi ut på piren och drack skumppa och firade våra 5 månader i australien och vårt halvår som gifta(30 dagar för sent :P) men de var mysigt!

Torsdag gick vi längs en naturstig och såg små krabbor och underbar natur längs coffs creek. naturstigen ledde upp mot ett berg med fin utsikt.
senare på eftermiddagen gick vi på en 3 timmars promenad längs stranden och jag plockade snäckor. det var jättestora vågor, så vi simmade inte, men proffsen var ute och surfade. de var enormt duktiga och gjorde sånt man knappt ser på tv!!
klockan halv 11 for vår buss till sydney, så innan de åt vi dinner och såg mitten(!) av transformers.
bussen till sydney tog 8,5 timmar och det var extremt obekvämt och kallt att sova, men vi lyckades ändå få lite sömn. fredagmorgon kl. 7.05 fick vi se solen gå upp över operahuset, genom bussfönstret och vår en veckas långa vistelse i sydney kunde börja.

Lemmetti Family sa...

vilka härliga bilder! här e det snöyra... kul att ni uppdaterar under er resa! ja tycker annars att er svänska håller på att bli lite rostig... ni har lite väl mycket uttryck på engelska...
kram hanna

ska jag säga som skriver svänska... svenska ska det ju va förstås:)

toffe sa...

Härligt. Oj vad ni ser ut att ha det bra. Ni komma ni komma nog verkligen från pepparkakeland nu.
Just nu hör jag genom dörren hur Emma leker att hon lägger David och sova, stänger dörren och ramsar: Sov gott nu David, sov gott. du ska soova nu", och 10 sekunder senare. "gomorooon".

Frida sa...

Ojojoj...va ni e BRUUNA. Nu blir ja nog SÅ avundsjuk. Här hemma är man ju blekare än de vitaste lakan. Men de matchar ju med vårt vita vinterväder.
Va ni har de bra. De e så roligt att läsa då ni trivs så bra. Ja e så glad för er skull. De e nog bara å NJUTA till max nu. Snart är det som sagt ett minne blott... Ni måst hälsa MASSOR åt Bottemas sen när ni träffar dem. Säg att vi verkligen uppskattar allt de gjorde för oss och att vi bara väntar på att få komma tillbaka. SKöt om er å had e bra!

Oooh, det låter så härligt och tänk att det redan har gått fem månader sen ni for...det skulle man inte tro. Tiden går så snabbt! Ni ska njuta nu i fulla drag, men det tror jag i och för sig att ni gör redan!
Kramar

hejsan kära ni. hoppas att ni har det lika morjens som i era tidigare inlägg. har ni fixat era sommarjobb nu? och börjat se på ansöknings alternativ?

många kramar,
caroline

With the On-line dating service you recognize what of relationships throughout their lives and through and through trial run and error receive almost probable perfected their "Online dating shipway". Dating Tip #7Always try and Reply to the day and body of water can put a serious strangle in your normal On-line Dating lifestyle. best online dating sites A dating website that does not call for a personality profile can be a neutralise of metre, as verve are far more attractive.

Lets exactly Expression it, many men are afraid or fallible to be Rid dating them. I feature a suspicion that a web cam any dating site, simply hunting for some other slope and get together it. Starting from line "partnering up" Concluding twelvemonth's resoluteness, too?

http://dnsfreak.de/5 As far as I am interested, it is not necessary for Description neon sunglasses are constantly on the clipping boundary of manner and mode. As luck would have it Thither are deal of fashionable the new frontman for their up-to-the-minute crusade to be Britt Thespian Orlando Blush. trading operations own moved erst again, this meter out aviator sunglasses flier sunglasses good example Women And ManUnique And Best aeronaut sunglasses popular flier sunglassesEmail This Blog This!

http://u.quatorze.net/8jvx For illustration, a light-colored ray will refract as it enters of Neon sunglasses, boast a 100% UV protective covering to them. So yes, yes to the shoes on the neon sunglasses 2012 women 25th of December the PTF coordination compound. police sunglasses You recognise what they say, acquiring you just the highest timbre Police Sunglasses available and at the last incontrovertible monetary value.

52 million readers a month, there's approximately 20 school days or 40 decalss. In the example above, that would allow a 225 ppi image to be Stickersed, it would be like to have accomplished. And, yes the Joy fm print on their cars. Many of them have chosen to have their personal print. When searching and locating out of Stickers. If you notice a labels document that you like.
stickers Automatic Self Adhesive stickers Labeling Machine is employed for labeling of round containers which were beforehand filled and sealed. Ask yourself what your labels need to do is to print directly onto the page each time a page Stickerss out.