tisdag 9 december 2008

cheap tuesday

Idag har vi haft en mycket lugn dag här på Johnston Street. Jakob fick ringa och sjukanmäla sig, för han har ögoninflammation och är förkyld. Inget idealt tillstånd om man ska servera mat till folk.. så vi fick åka och köpa ögondroppar och cold & flu-medicin. Sen har vi sett film och ätit seafood pizza. Tisdag här är "Cheap Tuesday" så pizza, bio och hyrfilmer är billigare :)

Igår var jag alltså på trial till "Relish".
Det gick riktigt bra och alla var så trevliga där. Fick höra "can u help me with this, darling" och "darling, can u please do this". Raven som är min supervisor kallar allt och alla för darling. Men de ska jag väl kunna leva med :) Allt känns mycket bättre nu, tror att de kommer att vara ett roligare ställe att jobba på! (och lönen är bättre :P) Jobbade sen sista skiftet på Subway efteråt..
När jag sen kom hem trött och sliten fick jag bokstavligt talat komma till ett dukat bord. Jakob, som varit ledig, hade stått i köket hela dagen och kokat risgrynsgröt, rödbetssoppa och gjort kålpiroger. mmm, så gott de va! Rödbetssoppa och kålpiroger är ingen jultradition jag är van vid, men jag kan absolut vänja mej :)
Vi bjöd sen Anna på rödbetssoppa och kålpiroger. Dom senaste veckorna har hon nog fått prova på lite olika finlandssvenska maträtter och jultraditioner. Ibland får man faktiskt fundera på varför man äter vissa saker egentligen och varför man tycker om dem överhuvudtaget! Ta t.ex. julstjärnor, dom består ju bara av torr smördeg och plommonsylt. Det är inget speciellt med dem alls, men ändå är de såå goda. Men det är väl de att man förknippar dem med jul. Ingen jul utan julstjärnor tycker jag!

Imorgon har jag mitt första riktiga skift på nya jobbet, men först ska jag lämna lite kläder till subway och så borde jag få tillbaka lite bankpapper och min tax file number.
jakob jobbar också, så de blir en dag i arbetets tecken imorgon.
Sen på kvällen har jag rehearsal, körövning, får se hur det går med min hals men det ska bli roligt iaf. Det är alltid så roligt att få sjunga lite och jag sku kunna fortsätta hela natten efteråt :P men hittills har jag kunnat låta bli och låtit Jakob sova.. :p

vi hörs!

3 kommentarer:

gugge sa...

Hej igen!
Kul att du fått nytt jobb Nico!Lycka till! Hoppas att du ska trivas bättre där. Och en stor krya på dig kram till sjuklingen! Vi hörs!

emelie sa...

Hej å hå, ni har ju mera jul än vad vi har här hemma hos oss, ännu iallafall ;)Vad är det för jobb du har fått, Nico? Hoppas Jacken mår bra också!!
Ha det så bra!!

Jakob och Nicolina sa...

man måst liksom göra mer här för att de ska märkas att de jul :P men jag tycker vi har lyckats ganska så bra hittills :)
jag e jättenöjd med mitt nya jobb. relish e en gift shop som säljer kökssaker, serviser, bestick och olika presentartiklar. jag plockar och ställer mest i hyllorna, men när jag behövs betjänar jag också kunder. alla är så trevliga och jag trivs. går å hör på julmusik hela dagarna :P
jacke mår helt bra idag och våra fökylningar håller också på att bli bättre.
så vi har det riktigt bra här!